måndag 21 september 2009

Bits and bobs

Något jag verkligen gillar när jag är utomlands är att besöka en vanlig mataffär och köpa med sig något roligt hem. Okej, nu blev det inget unikt för England – men det är ändå roligt när man hittar något som är svårt att få tag på där man bor. Det här köpte jag på den lokala Sainsbury’s-affären:

- Italienskt kaffe som kostar hälften så mycket i London som hemma i Madrid
- Lypsyl med mint- och aloe vera-smak
- Hårborste från TRESemmé i reseformat, faktiskt mycket skönare än min MUJI-borste
- Ekologisk choklad från Green & Black’s, min favorit!

4 kommentarer:

  1. Green & Black chokladen är min favorit. Det finns bland annat en med körsbär i som är helt gudomlig. Mums nu blev jag chokladsugen. Får se om jag hinner ner en sväng på "min" hälsokost, där har de som tur är den chokladen.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: jag är inget fan av just körsbär, den 70-procentiga är min favorit! har du provat den med ingefära? jättegod!

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut! Jag tycker också att det är alldeles orimligt spännande att strosa runt i mataffärer i andra länder =)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: visst är det! ibland köper jag med mig något som jag inte ens vet vad det är, bara för att förpackningen är fin. haha.

    SvaraRadera